Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

ΔΗΜΟΤΙΚΗ  ΚΙΝΗΣΗ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕΓΑΡΩΝ & ΝΕΑΣ ΠΕΡΑΜΟΥ     


Οι περιεκτικές απαντήσεις (έπειτα από επιθυμία της εφημερίδας) του επικεφαλής μας Τάσου Δέσκου στη mini - συνέντευξη της «Δυτικής Ενημέρωσης».
(Σημείωση: Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε με τη μορφή debate. Κοινές ερωτήσεις για όλους τους υποψηφίους)


1.Σχέδιο Καλλικράτης. Ενισχύει ή αποδυναμώνει το θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης;

Ο Καλλικράτης επιφέρει έναν αυταρχικό εκσυγχρονισμό της τοπικής αυτοδιοίκησης για την αποκλειστική νομή της από τα δύο μεγάλα κόμματα, συρρικνώνοντας έτσι τις ελάχιστες προϋποθέσεις αυτοδιοίκησης. Εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο δραστικών περικοπών των δημοσίων κοινωνικών δαπανών (μέσω της υποχρηματοδότησης για κοινωνικές υπηρεσίες και έργα) οδηγώντας αναπόφευκτα στην κατάρρευση του κοινωνικού κράτους ενώ παράλληλα -με την υποστελέχωσή του- εξωθεί στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους στην τοπική αυτοδιοίκηση. Με δεδομένη την περικοπή ήδη του 40% των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων, είναι προφανές ότι οι νέοι ενοποιημένοι δήμοι θα αδυνατούν πλέον να παρέχουν δωρεάν κοινωνικές υπηρεσίες (όπως παιδικών σταθμών, ΚΑΠΗ, ΑΜΕΑ, πολιτισμού, αθλητισμού κλπ). Υπό αυτή την έννοια λοιπόν, εκτιμούμε ότι αποδυναμώνεται ο θεσμός της τοπικής αυτοδιοίκησης και κατεδαφίζεται το κοινωνικό κράτος.


2.ΧΑΔΑ Μεγάρων, πτηνοτροφικά απόβλητα και υγροβιότοπος Βουρκάρι. Ανοικτά περιβαλλοντικά ζητήματα. Οι θέσεις σας;

- ΧΑΔΑ: Η απαράδεκτη κατάσταση της χωματερής των Μεγάρων πρέπει να τελειώσει. Υπάρχει λύση που να είναι οικολογική, οικονομικά φτηνή, δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και είναι και προσοδοφόρα. Επιγραμματικά θα μπορούσαμε να την περιγράψουμε με τέσσερα στάδια: πρόληψη - επαναχρησιμοποίηση - κομποστοποίηση – ανακύκλωση. Δηλαδή μείωση του όγκου των απορριμμάτων  στην πηγή τους με παροχή κινήτρων στους δημότες να ελαττώσουν τα σκουπίδια που παράγουν και να αυξήσουν την ανακύκλωση, παροχή κάδων αναερόβιας ζύμωσης (κομποστοποίησης) σε νοικοκυριά που διαθέτουν αυλές για την εναπόθεση των οργανικών απορριμμάτων τους και την παράγωγη λιπάσματος για τον κήπο τους, δημιουργία σύγχρονου δημοτικού κέντρου ανακύκλωσης και ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων στον χώρο της παλιάς χωματερής.
- Πτηνοτροφικά απόβλητα: Το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με τη λειτουργία εργοστασίου επεξεργασίας των οργανικών αποβλήτων που παράγονται από τις πτηνοτροφικές μονάδες της περιοχής μας προς αναερόβια επεξεργασία για την παραγωγή βιοαερίου (που χρησιμοποιείται ως καύσιμο για την παραγωγή ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας αλλά και για τις μεταφορές) ή και λιπάσματος. Πρόκειται για μια βιώσιμη επένδυση η οποία παράλληλα επιδοτείται. Επιπρόσθετα χρειάζεται να εξοπλιστεί ο δήμος με ένα ειδικό όχημα για την οργανωμένη περισυλλογή και μεταφορά της κοπριάς προς τη μονάδα επεξεργασίας αλλά και  αυστηρός έλεγχος για την αποτροπή της ανεξέλεγκτης ρίψης της στον κάμπο.   
- Υγροβιότοπος Βουρκάρι:
Η πρόσφατη υπουργική απόφαση για την αναστολή των οικοδομικών αδειών και εργασιών στο Βουρκάρι αλλά και η παράλληλη σαφής πρόθεση ανάδειξης και αξιοποίησης της περιοχής του υγροβιοτόπου με την συμπερίληψή του στο πρόγραμμα του ΥΠΕΚΑ «Αθήνα - Αττική: 2010-2014» μας γεμίζει ικανοποίηση για την θετική έκβαση ενός πάγιου αιτήματος της τοπικής μας κοινωνίας.
Θα συστρατευθούμε μαζί με τον “Φορέα Προστασίας Βουρκαρίου” για την οριστική κατάργηση της βιομηχανικής ζώνης στην περιοχή του υγροβιοτόπου και την θέσπιση ΠΔ για τη νομοθετική κατοχύρωση της προστασίας του.
Παράλληλα στηρίζουμε τις προτάσεις για την εκπόνηση ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης για την αποκατάσταση και ανάδειξή του υγροβιοτόπου, την τοποθέτηση παρατηρητηρίων πουλιών, ξύλινης περίφραξης περιμετρικά του υγροβιοτόπου αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου (μονοπάτια, τοποθέτηση ενημερωτικών πινακίδων κλπ) για την αξιοποίηση του για περιβαλλοντική εκπαίδευση μαθητών και περιηγητών.
- Επισημαίνουμε τέλος, ότι δυστυχώς υπάρχουν μια σειρά ακόμη από ανοιχτά περιβαλλοντικά ζητήματα στην περιοχή μας όπως η αποτροπή της πρόθεσης για εγκατάσταση μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στο Πέραμα Μεγάρων, η μόλυνση του υδροφόρου ορίζοντα,  η ανεξέλεγκτη ρίψη μπαζών σε όλη τη Μεγαρίδα και πολλά άλλα τα οποία συμπεριλαμβάνουμε αναλυτικότερα στο πρόγραμμά μας στις θεματική ενότητα με τις θέσεις-προτάσεις μας για την προστασία του περιβάλλοντος.


3.Μέγαρα και Ν.Πέραμος, δύο περιοχές αποκομμένες από το συγκοινωνιακό δίκτυο της πρωτεύουσας. Ποιές οι προτάσεις σας;

Με την εξέλιξη της οικιστικής ανάπτυξης στην περιοχή μας λόγω του ολοένα αυξανόμενου κύματος φυγής από την πρωτεύουσα και επιλογής πολλών περιοχών μας (από τον Λουτρόπυργο μέχρι την Κινέττα) για μόνιμη κατοικία, εκατοντάδες συμπολίτες μας αναγκάζονται να μετακινούνται καθημερινά προς την Αθήνα για εργασία, χρησιμοποιώντας τις περισσότερες φορές ως μέσο μετακίνησης το αυτοκίνητό τους. Λύση αρκετά δαπανηρή αν λάβουμε υπόψη τις υψηλές τιμές των καυσίμων και το εξίσου υψηλό κόστος συντήρησης των αυτοκινήτων μας. Από την άλλη η υπεραστική συγκοινωνία καλύπτει μεν τη διαδρομή, όχι όμως τόσο συχνά, ενώ παράλληλα απαιτεί και αυτή ένα σημαντικό κόστος. Για όλους τους προαναφερόμενους λόγους είναι πλέον επιτακτική η αστικοποίηση της συγκοινωνίας για τις περιοχές αυτές, πράγμα απολύτως εφικτό μιας και η χιλιομετρική απόσταση δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη.


4.Διόδια εντός ορίων της πόλης. Δίκαιη η επιβολή;

Είναι αυτονόητο ότι το δημόσιο οφείλει να εξασφαλίζει κατ’ ελάχιστο το συνταγματικό δικαίωμα όλων των πολιτών στη δωρεάν ασφαλή και ελεύθερη μετακίνησή τους τουλάχιστον μέσα στα όρια του Δήμου τους. Από την άλλη ας μην ξεχνάμε επίσης ότι η χώρα μας είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη όπου πληρώνουμε και πανάκριβα τέλη κυκλοφορίας και πανάκριβα διόδια. Οι αυτοκινητόδρομοι στους οποίους έχουν τοποθετηθεί διόδια (όχι μόνο τα παλιά αλλά και τα νέα πλευρικά διόδια), είναι χιλιοπληρωμένοι από τους παππούδες και τους πατεράδες μας από την δεκαετία του '60 που κατασκευάστηκαν. Είναι προφανές λοιπόν ότι είναι άδικη η επιβολή τους γι’ αυτό και είμαστε ξεκάθαρα υπέρ της κατάργησης όλων των διοδίων (νέων και παλιών) και θα αντιταχθούμε σθεναρά στη λειτουργία τους, (σε συνεργασία και συμπόρευση με το πανελλαδικό συντονιστικό δίκτυο επιτροπών αγώνα κατά των διοδίων για ελεύθερους δρόμους για όλους).


5.Ποιές είναι οι βασικές προτεραιότητες που θέτετε για την περιοχή της Μεγαρίδος, κατά την επόμενη τετραετία;

Οι βασικές μας προτεραιότητες όπως αυτές παρουσιάζονται αναλυτικότερα στο πρόγραμμά μας αφορούν στην:
- Ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών της ευρύτερης περιοχής της Μεγαρίδας,
- Στροφή της τοπικής οικονομίας προς την αγροτική ανάπτυξη (γεωργία, πτηνοτροφία, κτηνοτροφία κα) αλλά και την ήπια τουριστική ανάπτυξη και τον αγροτουρισμό,
- Κοινωνική μέριμνα για εξασφάλιση του κοινωνικού χαρακτήρα των δημοτικών υπηρεσιών σε παιδικούς σταθμούς, ΚΑΠΗ, ΑΜΕΑ, υπηρεσίες πολιτισμού κ.α.,
- Καταπολέμηση της ανεργίας με τη δημιουργία «δικτύου κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης»,
- Δημιουργία δημοτικού κέντρου ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης,
- Λειτουργία εργοστασίου επεξεργασίας πτηνοτροφικών αποβλήτων,
- Κατασκευή της γενικής αποχέτευσης της Νέας Περάμου και σύνδεσή της με τον βιολογικό καθαρισμό στα Μέγαρα,
- Αποτροπή πάσης φύσεως περιβαλλοντικών κινδύνων που σχετίζονται με τη λειτουργία κάθε είδους βαριάς βιομηχανίας στην περιοχή μας,
- Αλλαγή της άσχημης εικόνας των πόλεων με αναμόρφωση των εισόδων και μετατροπή εγκαταλελειμμένων χώρων σε περιαστικά άλση αναψυχής και αθλοπαιδιών,
- Δημιουργία πράσινων πόλεων με δενδροφύτευση σε κάθε προσφερόμενο χώρο, σε κάθε δρόμο, σε κάθε γειτονιά,
- Εξασφάλιση εύρυθμης λειτουργίας όλων των σχολείων της περιοχής μας,
- Μετατροπή του Κέντρου Υγείας από αγροτικού σε αστικού τύπου για ανελλιπή 24ωρη καθημερινή λειτουργία, παροχή διαγνωστικών εξετάσεων και αντιμετώπιση ειδικών περιστατικών και εντός του Κέντρου,
- Προβολή τοπικών λαϊκών παραδόσεων και πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Και όλα αυτά μέσω συνεχής διαβούλευσης και συνεργασίας με τους πολίτες και τους κοινωνικούς φορείς της περιοχής, μέσα σε ένα περιβάλλον διαφάνειας, αξιοκρατίας, δημοκρατίας, και θάρρους για ρήξη με λογικές του παρελθόντος προς όφελος των πολλών και όχι των λίγων γνωστών, συγγενών ή φίλων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου