Τρίτη 5 Απριλίου 2011

ΔΙΑΤΡΗΤΗ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΥ ΝΕΟΥ ΑΓΚΥΡΟΒΟΛΙΟΥ (Κανονισμός αρ.50/2011)!!!!!


Παρά τις αντιδράσεις των κατοίκων της Πάχης, του Δημοτικού Συμβουλίου Μεγάρων, της Αντιπεριφερειάρχη, των τοπικών Βουλευτών, των τοπικών φορέων και συλλόγων, του Τοπικού Συμβουλίου Μεγάρων, του τοπικού τύπου (έντυπου και ηλεκτρονικού) και γενικότερα σύσσωμης της Μεγαρικής κοινωνίας, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας επανέρχεται επιμόνως και προτείνει νέο κανονισμό θεωρώντας ότι με αυτό τον τρόπο θα «μετριαστεί» η υποβάθμιση της περιοχής και θα «αμβλυνθούν» οι αντιδράσεις!
Εκτός των άλλων όμως, πρακτικά, είναι εντελώς ανεφάρμοστη η δημιουργία του νέου αγκυροβολίου με τα γνωστά στίγματα, και αυτό γιατί σύμφωνα με τους χάρτες που επισυνάπτουμε και με την παραδοχή ότι θα εξυπηρετούνται έως και τρία συν δύο πλοία (τα δύο ήδη κάνουν χρήση αυτού του αγκυροβολίου), ο χώρος που αυτά θα έχουν στη διάθεσή τους είναι εξαιρετικά επικίνδυνα περιορισμένος.
Όπως φαίνεται στους χάρτες που παραθέτουμε, για να μπορέσει να λειτουργήσει με ασφάλεια σε αγκυροβόλιο ένα πλοίο 200 μέτρων, χρειάζεται να έχει ελεύθερο γύρω του έναν κύκλο ακτίνας ενός μιλίου περίπου, προκειμένου να μπορεί σε περίπτωση θαλασσίων ρευμάτων ή ανέμων να σταθεροποιηθεί και να μην προκαλέσει συγκρούσεις με γειτονικά σε αυτό πλοία (βασικός κανόνας ναυσιπλοΐας!)
Με δεδομένο την ακαταλληλότητα του αμμώδους βυθού της περιοχής (που σημαίνει ότι η άγκυρα «σέρνεται» ευκολότερα), την επισκεψιμότητα τεράστιων πλοίων (άνω των 200-250 μέτρων) στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ - ΔΕΣΦΑ, (ας μην ξεχνάμε ότι προετοιμάζουν και τρίτη δεξαμενή στη Ρεβυθούσα που συνεπάγεται μεγαλύτερη αποθηκευτική ικανότητα άρα μεγαλύτερες μεταφερόμενες ποσότητες με μεγαλύτερα πλοία), και μάλιστα με επικίνδυνο, εύφλεκτο και εκρηκτικό φορτίο (πετρέλαιο - φυσικό αέριο), καθένας μπορεί εύκολα να φανταστεί τι θα μπορούσε να συμβεί κατά την προσπάθεια τριών πλοίων τεραστίων διαστάσεων, με τέτοια φορτία, σε περιοχή με αμμώδη βυθό, να «χωρέσουν» όλα μαζί σε τόσο μικρή απόσταση μεταξύ τους!!!
Το εμβαδόν της περιοχής αγκυροβολίας είναι μόνο 0,3 τετραγωνικά μίλια (χάρτης 1) , ενώ τα πλοία θα έπρεπε να έχουν ελεύθερη ακτίνα 1 ναυτικού μιλίου για να ανεμίζουν σε ένα σχετικά ασφαλές αγκυροβόλιο. Όπως φαίνεται στο χάρτη 2 οι κύκλοι τέμνονται μεταξύ τους πράγμα που σημαίνει ότι καθώς ανεμίζουν τα πλοία υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης!!!
Σημειωτέον ότι τα αβαθή (ξέρες) βρίσκονται μέσα στο προτεινόμενο αγκυροβόλιο!!!, ενώ οι αποστάσεις των πλοίων από τη στεριά είναι εξωφρενικά μικρές!!!
Με μαθηματική ακρίβεια επομένως ένα ατύχημα θα ήταν θέμα χρόνου να συμβεί με όλες τις τραγικές συνέπειές του. Κι εδώ δεν θα μιλάμε για μικροζημιές και μικρομολύνσεις. Εδώ θα θρηνήσουμε θύματα και θα υπάρξει μη αναστρέψιμη περιβαλλοντικά καταστροφή στην θαλάσσια περιοχή μας. Και δεν χρειάζεται να θυμίσουμε πρόσφατα παραδείγματα ατυχημάτων τέτοιας έκτασης που υποθήκευσαν το μέλλον ολόκληρων περιοχών και μάλιστα για πολλά χρόνια...
Και για τα παραπάνω ατυχήματα θα φέρουν ευθύνη έναντι του Νόμου οι Πλοίαρχοι και οι Κυβερνήτες των πλοίων (άρθρο 12 κανονισμού)! Και τους υποχρεώνουν να αγκυροβολήσουν υπό αυτές τις συνθήκες που μόλις περιγράψαμε (με την ψυχή στο στόμα δηλαδή), και μετά τους φορτώνουν και την ευθύνη για ότι συμβεί!
Συμπερασματικά εκτιμούμε πως τα στίγματα και οι θέσεις που προτείνονται στο σχέδιο κανονισμού αγκυροβολίου διακρίνονται από βιασύνη και προχειρότητα και είναι πρακτικά πλήρως ανεφάρμοστα για όλους τους λόγους που αναλυτικά προαναφέραμε.
Η χωροθέτηση του αγκυροβολίου στην περιοχή εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους και για τη δημόσια ασφάλεια και για το περιβάλλον και γι’ αυτό επιβάλλεται να αποσυρθεί άμεσα.
Η ανθρώπινη ζωή και η ασφάλεια μιας περιοχής δεν μπορεί να γίνονται βορά στην εξυπηρέτηση συμφερόντων κάποιων λίγων. Ως εδώ! Φτάνει πια η συνεχιζόμενη υποβάθμιση της παράκτιας Μεγαρίδας!

Υ.Γ.: Καλούμε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας να διαψεύσει αν μπορεί τους ισχυρισμούς μας ακόμα και σε δημόσιο διάλογο.


  





Για τους «Ενεργούς Πολίτες»  

Δέσκος Τάσος
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Μεγαρέων
Μέλος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου