Δευτέρα 17 Σεπτεμβρίου 2012

«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ»: ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ






Πλησιάζουμε σχεδόν τα δύο χρόνια μιας υποτιθέμενης διοικητικής μεταρρύθμισης με την εφαρμογή του Νόμου Καλλικράτη στην αυτοδιοίκηση. Ενός νόμου που για πολλούς (κυρίως για τους εμπνευστές αλλά και τους ένθερμους υποστηρικτές του) θα αποτελούσε τάχα ένα σύγχρονο εργαλείο ανάπτυξης και «νοικοκυρέματος» των Δήμων.
Ποια είναι όμως σήμερα η στυγνή πραγματικότητα; Οι περισσότεροι δήμοι της χώρας υπολειτουργούν έχοντας χάσει μέχρι και 60% των ετήσιων τακτικών εσόδων τους από επιχορηγήσεις μέσω των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) με παράλληλη μείωση και άλλων σημαντικών εσόδων (όπως ΣΑΤΑ, «Πράσινος φόρος» κλπ), οι δημοτικές επιχειρήσεις και τα Ν.Π.Δ.Δ. βρίσκονται ένα μόλις βήμα πριν το κλείσιμο, η λειτουργία πολλών βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι» και άλλες κοινωνικές δομές βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα, ενώ ΚΑΠΗ και Κέντρα φροντίδας ΑΜΕΑ φυτοζωούν.
Είχαμε πολλές φορές ως δημοτική παράταξη επισημάνει -τόσο προεκλογικά  όσο και μετεκλογικά- τις πολύμορφες αρνητικές επιπτώσεις της λεγόμενης Καλλικρατικής μεταρρύθμισης στην τοπική αυτοδιοίκηση και μάλιστα, επειδή διαφαινόταν ξεκάθαρα ότι με την εφαρμογή της θα υπήρχε υπέρογκη περικοπή εσόδων και παράλληλα μεταφορά επιπλέον αρμοδιοτήτων στους δήμους, εναντιωθήκαμε από την αρχή και αιτιολογημένα στην ψήφισή του.

ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΜΕΓΑΡΩΝ-ΑΛΕΠΟΧΩΡΙΟΥ: ΘΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ ΗΜΙΤΕΛΗΣ;



Λίγος χρόνος απέμεινε για την ολοκλήρωση της διαπλάτυνσης (νέας χάραξης) της λεωφόρου Μεγάρων-Αλεποχωρίου, έργου που θα διευκολύνει αρκετά την μετακίνηση χιλιάδων συμπολιτών μας (και όχι μόνο) που λόγω κυρίως των επαγγελματικών δραστηριοτήτων τους χρησιμοποιούν τον δρόμο αυτόν αρκετές φορές την ημέρα, αλλά και παραθεριστών.
Μελανό σημείο αποτελεί η καταστροφή (λόγω της νέας χάραξης) των κόμβων-διασταυρώσεων που προϋπήρχαν (Αγ. Λουκάς, Βένιζα, Πευκενέας, Ζάχουλη, Λούμπα) και εξυπηρετούσαν μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών αλλά και εκατοντάδες επαγγελματίες στις καθημερινές μετακινήσεις τους.
Με την ολοκλήρωση και παράδοση του έργου στην κυκλοφορία οι ταχύτητες των οχημάτων θα αυξηθούν, με αποτέλεσμα να επιβάλλεται να τηρηθούν όλοι οι κανόνες ασφαλούς εισόδου-εξόδου στους κόμβους-διασταυρώσεις (που τώρα είναι φτιαγμένοι πρόχειρα και κάποιοι αφημένοι με χώματα και λακκούβες), για την αποφυγή ατυχημάτων.